Proč občas IT podpora selhává

by
Proč občas IT podpora selhává


O tom, že dnes se v podnikání bez internetu a počítače neobejdeme, je jasné. Děláme na něm účetnictví, monitorujeme s jeho pomocí skladové zásoby, stejně jako přijaté a odeslané faktury a objednávky. Všichni však dobře víme, že každý počítat, zvláště ten, který je využíván denně, se dříve či později porouchá. Pokud se něco takového stane, většina běžných uživatelů příliš neví, jak si s tím poradit.

 

To je také důvod, proč prakticky v každé jen trochu větší firmě existuje IT podpora. Zde sedí lidé, kteří mají za cíl právě řešit problémy s firemními počítači, ať už jde o problém s hardwarem či softwarem. Pokud se objeví problém, jednoduše jim zavoláte a oni vám pomohou jej vyřešit. Bohužel se ukazuje, že v tom mnohdy nejsou tak úplně úspěšní.

 

linka technické podpory

 

Tím hlavním důvodem je, že pracují na dálku. Jistě, dává to smysl. Pokud má firma pobočky po celé republice, pak je hloupost, aby technik, sedící na centrále, jezdil ke každému jednotlivému případu. Mnohem levnější je, když uživatel jednoduše popíše problém a následně bude postupovat podle technikových instrukcí. Avšak zde právě narážíme na potíže.

 

běžné užívání počítače

 

Tou zdaleka nejčastější je, že uživatel nedokáže naprosto přesně popsat, co je konkrétně špatně, případně si nepamatuje kroky, které podnikal těsně předtím. Mnohdy zde, zvláště na úřadech, také pracují starší lidé, kteří technice příliš nerozumí, a nedovedou tak správě následovat technikovy pokyny. To vše vede k tomu, že ten nemá dostatek informací k tomu, aby problém vyřešil. Jistě, je pravdou, že si může zjednat dálkový přístup, avšak ani ten není všemocný. I zde jsou určitá omezení, která nakonec mohou bránit v efektivním vyřešení problému. A v některých případech navíc uživatel celou věc ještě zhoršil nevhodnými zásahy. Samozřejmě jsou i případy, na které je technik skutečně krátký. Těch však není tolik, kolik bychom si mohli myslet. Proto bychom se měli, pokud kontaktujeme technickou podporu, snažit být co nejjasnější. Rozhodně to celé situaci pomůže.